نشریه انجمن علمی روانشناسی ایران
روایی عاملی و ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس والدگری تحصیلی

علی خدائی؛ امید شکری

دوره 10، شماره 2 ، دی 1402

https://doi.org/10.22034/ijfp.2024.2004801.1238

چکیده
  ضرورت انکار ناشدنی فهمِ رفتارهای والدینی از چشم‌اندازی بافتاری سبب شده است که محققان مختلف مشخصه‌های کُنشی شیوه‌های والدگری را وابسته به بافتارهایی مانند یادگیری‌های تحصیلی، تعامل با همسالان و زندگی روزانة کودک و نوجوان، مطالعه کنند. بر این اساس، این پژوهش، با هدف تحلیل ویژگی‌های روان‌سنجیِ نسخة فارسی مقیاس والدگری تحصیلی، ...  بیشتر